24 kwietnia 2013

Worek treningowy - tak!



Czy trening z workiem może być efektywny dla kobiet? Tak! Tak! I jeszcze raz tak!

Moje doświadczenie w sztukach walki przekonało mnie już o tym dawno, więc postanowiłam przeanalizować jego wszystkie zalety i zachęcić wszystkie Panie do spróbowania.

Oprócz faktu, że jest narzędziem do pracy nad techniką i szybkością ciosów dla adeptów sztuk walki, pan worek może również służyć ludziom fitnessu.

Dzisiaj przedstawię zalety worka:

1) Trening ogólnorozwojowy

Praca przy worku jest połączeniem treningu aerobowego i siłowego. Dlaczego? Uderzając energicznie w worek, mięśnie rąk czy nóg napinają się mocno gdy napotykają opór. Chcąc zrobić to jak najszybciej zużywamy dużo energii. Kiedy wyprowadzamy ciosy rękami to pracują głównie bicepsy i tricepsy, ale również mięśnie klatki piersiowej i pleców. Kiedy zaś kopiemy to angażujemy wszystkie mięśnie nóg i pośladków. Do tego 20 minut sesji na worku pozwoli na spalenie nawet 700 kcal!

                                                                             Źródło

2) Idealny na stres

Czy czasem czujesz, że ze złości masz ochotę coś rozwalić? Cóż, ja często tak mam.. Ale mam na to sposób. Nie znam lepszej metody na odstresowanie niż mocne kopniaki, proste i sierpowe w worek! Do tego mogę wyobrazić sobie, że worek to osoba, która mnie dzisiaj wkurzyła! Stres mija od razu!



3) Trening mięśni brzucha

Kopanie w worek mocno angażuje mięśnie brzucha. Samo podnoszenie nóg to robi, a co dopiero gdy wkładasz w to całą siłę i chcesz to zrobić jak najszybciej. Daje do myślenia, prawda? :)



4) Trening pewności siebie

Silna wola, mocna psychika, spokój i koncentracja - czy to nie cechy wojownika? Na początku podchodzimy do worka niepewnie, ale po jakimś czasie zauważymy, że każdy następny cios jest bardziej pewny i mocniejszy. A z każdym ciosem wzmacnia się nasza pewność siebie.



________________

Aby trening mógł przynosić korzyści trzeba wiedzieć jak go wykonać. Bezmyślne walenie w worek może stać się przyczyną kontuzji.
Potrzeba również rękawic lub tzw. piąstkówek, które ochronią dłonie przed otarciami.

W następnym poście napiszę o technice i podstawowych błędach.

Pozdrawiam :)



2 komentarze:

  1. nie wiedziałam że ćwicząc z workiem treningowym można też ćwiczyć mięśnie brzucha :)


    dziękuje ci za ten post :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że mogłam dostarczyć nowych informacji :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze :)