16 kwietnia 2013

Przekąski #1


Bardzo często dopada mnie ochota na coś słodkiego. Dość długo ulegałam tym zachciankom. Aż w końcu zdałam sobie sprawę, że każdy batonik, każda słodka chwila przyjemności jest rzeczywiście tylko chwilą. Daje kopa na paręnaście minut po czym znów przychodzi kryzys.

Dziwiłam się dlaczego jestem ciągle zmęczona.. Szukałam przyczyn, kiedyś trafiłam na ciekawy artykuł o wpływie cukru na nasze poczucie szczęścia. I postanowiłam porzucić słodycze, eksperymentalnie, na 3 tygodnie żeby zobaczyć, czy wpłynie to jakoś na poziom mojej energii i wiecie co? Od kiedy ich nie jem czuję znaczny jej przypływ! 3 tygodnie eksperymentu zamieniły się już w 2 miesiące!

Przyznam uczciwie, że na początku było bardzo ciężko, bo byłam przyzwyczajona do zjadania przynajmniej jednego batonika dziennie np po obiedzie. Ale po 2 tygodniach chęć znacznie osłabła! Nie powiem, że zniknęła całkowicie, bo niestety nie, ale osłabła.

Postanowiłam zamienić słodkości na owoce i inne lekkie przekąski. Przypuszczam, że inaczej nie wytrwałabym w postanowieniu.

Kiwi - ciekawe ile osób na tym świecie wie, że kiwi to owoc rośliny o dźwięcznej nazwie Aktinida. Aktinida wywodzi się z Azji i najczęściej uprawiana jest Aktinida smakowita :D

Jedzmy kiwi! Dlaczego?

Bo kiwi to BOMBA witaminowa!

Kiwi jest niesamowicie bogate w witaminę C. Jedno małe kiwi ma więcej wit. C niż jeden duży pomarańcz! W okresie przesilenia wiosennego jedno kiwi zaspokoi dzienne zapotrzebowanie na ten składnik.

Witamina K jak Kiwi ^^ - kiwi ma jej pod dostatkiem - dla nas ta witamina jest bardzo istotna, gdyż bierze udział w krzepnięciu krwi.

Witamina E - przeciwutleniacz - zapobiega starzeniu i wpływa na nawodnienie cery.

Enzymy i kwasy - wdrożenie do diety składników pokarmowych bogatych głównie w enzymy owocowe przyspiesza trawienie i przemianę materii, a co za tym idzie - spalanie tłuszczu.

Inozytol - czyli alkohol cukrowy - zostało naukowo udowodnione, że ten składnik zapobiega depresji! Bierze udział w neuroprzewodnictwie i reakcji na hormony - kiwi na szczęście!

Do tego wit. B, błonnik i składniki mineralne - praktycznie same pozytywy!

ALE jest jedno ale - papaina - czyli jeden z enzymów owocowych - może powodować alergie. Dlatego osoby uczulone np na ananasa czy papaję powinny podchodzić do kiwi ostrożnie.

Pozdrawiam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze :)